14 juli 2018

Ta dagen som den kommer

Nu är jag tillbaka efter nästan ett års uppehåll. Trots att jag var ledig från arbetet förra hösten blev det inte av att blogga. Jag slukades med av sysslorna här hemma. Njöt av naturen, skörden och handarbeten. Inte ens november blev för mörkt. Ett litet avbrott i solen hos föräldrarna var uppfriskande och gav kraft tills det blev dags att vänta på julen. Det halva året gick fort och sen började vardagen igen.

Det händer en hel del i ett vanligt liv som man inte har planerat och tur är ju det för annars kan det hända att livet blir tråkigt. En del saker är ju tråkiga också men sådant är livet. Min semester har jag sparat på, jag tänkte att jag som jobbat bara ett halvt år orkar vänta till slutet av sommaren. Det har varit en fin försommar, torrt och varmt, litet för torrt för en trädgårdsmänniska. Nu är det sen varmt eller om jag skall vara helt ärlig litet för varmt för mig. Det blir att ta siesta och ligga i skuggan, det är ju i och för sig också skönt. Ett dopp i viken mellan varven och sluta stressa över sådant som borde göras. Det kommer en dag i morgon också och om det skulle vara så att den dagen inte kommer så får någon annan ta över det ogjorda arbetet också. Oj vad skönt det är att ta dagen som den kommer!

2 kommentarer:

  1. Härligt att ha dig tillbaka i bloggosfären! Att ta dagen som den kommer är nog det bästa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Bloggandet är roligt men ibland behövs det kreativa pauser. Det känns roligt att vara tillbaka.

      Radera