18 mars 2014

Olika tid på olika plats

I vårt husbolag i staden har det under flera års tid talats om stambyte. Det har talats och planerats i evighet tycks det. I dag var jag hem under lunchtid för att äta, jag brukar passa på att äta hemma då jag har arbetsuppgifter i närheten. Det har vimlat av karlar i arbetskläder på gården och i trappan redan några dagar men något ljud av direkt arbete har jag inte ännu hört förrän idag. Jag trodde jag hade glömt att stänga dörren till lägenheten när jag hörde ljudet men nej den var fast. Den som har möjlighet att vara på arbete på dagarna klarar säkert av det här alldeles utmärkt men alla pensionärer är det nog mera synd om. Damerna som jag mötte på gården sade att de måste ut på stan en stund för att vila nerverna, jag har faktiskt stort medlidande med dem. Trappan är indelad i tre linjer och vår linje är sist i saneringstur, fem månader beräknas arbetet pågå i huset före de kommer till vår linje. Tiden flyger ibland med en ryslig fart och jag skulle inte vilja ha vinter och höst igen för något pris. Den enda fördelen med skulle vara att stambytet var över, kanske olika tid på landet och i staden skulle vara en lösning. Tänk om det gick att beställa oktober i stan och april på ön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar