13 dec. 2015

Påtvingad strandpromenad

Jägarna i trakten har samlats för att jag hjort och då tyckte mannen att jag gjorde bäst i att inte ge mig ut på någon längre promenad. Inte vill man ju komma i vägen för någon skarp kula heller så jag nöjde mig med en kort tur till stranden. Det var också skönt och framför allt vackert. Efter de många stormarna är havsvattnet ännu högt och landskapet ser helt annorlunda ut än det brukar. Strandvägen är under vatten och det gäller att gå i skogsbrynet för att komma ner torrskodd.


Ut på bryggan kommer man ännu tack vare strandberget. Vilket vackert väder för jakten de fick. Jag önskar dem all lycka i jakten. Hjortarna har inte några naturliga fiender och behöver decimeras rejält för att vi skall kunna njuta av egna grönsaker och blommor även nästa sommar.

2 kommentarer:

  1. Hoppas de får åtminstone hundra hjortar!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas också, har suttit med tummarna uppe hela dagen :D

    SvaraRadera