10 juni 2014

Bröllopstankar

Det är så roligt att vara bjuden på fest. Vi har den äran att få åka på bröllop och jag kan förställa mig alla förberedelser och planer som smitts för att festen skall bli så lyckad som möjligt. Jag vet att familjen förberett sig på många olika sätt. Det är evigheter sedan jag sist varit på bröllop, det senaste var faktiskt vårt eget. Fast bröllopet är brudparets fest känns det lyxigare att få vara med som gäst. Något litet får jag säkert hjälpa till med också men ansvaret för festen är någon annans och det är lyx. I mitt jobb brukar jag få vara med och ordna julfester, vårfester och andra tillställningar, jag är sällan gäst, nu skall jag njuta. Dessutom är bröllop så vackra fester, alla är uppklädda. Bruden ofta med en fin klänning och brudgummen uppklädd i finkostym förstås men också gästerna. Nu kommer det också en hel del ungdomar med och de är alla så vackra och fina.


 Sen är det ju också så roligt att få träffa alla nära och kära som så sällan samlas tillsammans på grund av att alla bor på olika håll. Nu får vi bara hoppas på vackert väder, litet regn betyder ju lycka men det får gärna komma tidigare på dagen så att kvällen blir extra fin. Det skall bli så roligt!

2 kommentarer:

  1. Det låter så jätteroligt. Hoppas det blir en fin fest med fint väder!

    SvaraRadera