26 juni 2014

Ett projekt avklarat

Efter mitt förra inlägg om halvfärdiga projekt fick jag ett tips av min kära syster. Helt rätt påpekade hon att det skulle bli ljusare i verandan om vi målade fönsterkarmarna vita. Nå sidu jag målade det andra fönstret för fem år sedan eftersom det höll på att falla ur bågarna och skrek efter kitt och färg. Projektet blev då på hälft, antagligen för att det fanns något annat som behövde åtgärdas akut. Ibland behöver jag en puff för att få något riktigt färdigt, det är mycket roligare att börja nya projekt som sen igen kan lämnas litet på hälft.


Efter två lager färg blev det alltså helt riktigt ljusare i verandan. Ibland är det på sin plats med konstruktiv kritik, speciellt då den ges med en rejäl dos kärlek. Tack för tipset syster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar