2 feb. 2015

Ett år av bloggande

Idag har jag skrivit blogg i ett år. Drömmen om att skriva blogg fanns länge före jag började skriva. Till sist tog jag mod till mig och tänkte, det må bära eller brista men skriva skall jag. Glädjen över att skriva ner viktiga saker i livet, dokumentera och kunna gå tillbaka och läsa är stor. Att bloggen inte bara är en privat dagbok ger mervärde. Jag tvingas fundera på hur jag skriver, det blir inte bara nedrafsat utan mer genomtänkt. Nu återstår att se om jag klarar av att fortsätta skrivandet utan att upprepa mig alltför mycket, livet går ju i cykler av år och vissa saker upprepar sig på en ö, i ett torp. Vardag och helger följer varandra och ibland ser de nästan likadana ut som samma tid året innan, ibland inte. Att bloggens startdag dessutom råkar vara pappas födelsedag kom jag inte ihåg, det råkade sig bara så, men det är bra eftersom det kan bli en bra minnesregel. Nyår brukar betyda nyårslöften, sådana håller sällan så vi struntar i dem. Tacka vill jag ändå alla er som följer och kommenterar, det är roligt att höra av er och få veta vad ni tycker och vad ni har för minnen från ön. Vi ses snart igen!


4 kommentarer:

  1. Lycka till och god fortsättning i livet - jag följer din blogg med stort intresse - inte bara för språkets skull, men kanske litet även därför - min alter ego kommer antagligen från kusten, för allting som har med havet och öar att göra känns så skönt och jag känner mig hemma där -

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hannah! Roligt att min blogg kan förmedla litet skärgårdsliv till dig. Välkommen att känna dig hemma här!

      Radera
  2. Grattis på födelsedagen! Det är roligt att du började din egen blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Saila! Du är en av mina inspiratörer. Jag trodde det var så svårt att blogga när jag såg hur fin din blogg var men nu tycker jag bara det är roligt!

      Radera