7 feb. 2014

Fredag kväll

Fredag betyder för det mesta att arbetsveckan är slut. För mig är den slut i tre fall av fyra. En helg i månaden jobbar jag. De andra helgerna åker jag hem till ön, gubben och torpet. Resan är lång men inte övermäktig, fyra ibland fem timmar med bil, färja och båt. Nu på vintern är det is och mörkt men de andra årstiderna är det fantastiska vyer att låta blicken vila på. Jag ställer om på den sista etappen av resan. Båtresan tar litet över två timmar och är bra för min rastlösa själ. Jag kan bara sitta, läsa någon tidning eller handarbeta och umgås med någon medpassagerare. Idag åkte min mans kusin och hennes svåger på båten till en ö nära vår. De är skönt att bara småprata och koppla av. Nu väntar en skön helg i regn och snöslask.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar