4 feb. 2014

Pannkaka

I morgon är det lunch till förmån för insamlingen Gemensamt Ansvar på jobbet. Till efterrätt blir det kaffe och pannkaka. Jag har idag försökt mig på att laga ålandspannkaka av risgrynsgröt - det blev inte lyckat, jag borde kanske ha satt litet mjöl i smeten också. Jag följde TV-kocken Michael Björklunds recept som jag hittade på nätet, i receptet användes mannagrynsgröt. Eftersom jag hade risgrynsgröt trodde jag att det skulle gå att byta ut, det gick det tydligen inte för pannkakan blev platt och ful. Smaken var det ändå inte något fel på så jag skall spara litet ifall någon av lunchgästerna skulle behöva glutenfri kost. Om jag gömmer pannkakan i köket är det inte så många som ser mitt misslyckande. Nu blir det att göra fyra pannkakor på vanligt recept här hemma i kväll så att det blir någon efterrätt till ärtsoppan i morgon. Jag kan inte låta bli att vara arg på mig själv för att jag sätter igång projekt som sedan kan misslyckas totalt. Jag hittar på allt möjligt och plötsligt så är jag där mitt i smeten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar