7 mars 2014

Fri och ledig

Fredag är nog ett av de vackraste ord jag vet. Det betyder så ofta så väldigt mycket, ledigt, ön, avkoppling och vila. Ibland betyder det att arbetsvecka inte är slut ännu. Fastän jag har arbete i helgen känns det ändå skönt med fredag. Det är fred idag för mig, jag skall koppla av i kväll och bara vara utan krav.
I morgon är det arbetsdag men den börjar inte genast på morgonen så det blir en skönare morgon också. Att få vakna kanske en halvtimme senare, dricka kaffe medan sonen ännu sover. Oftast stiger han upp före mig på vardagarna då han ofta börjar sina skoldagar åtta och jag åker till jobbet till nio. Jag brukar ligga i sängen och höra hans morgonskrammel och stiga upp så att vi turas om med att ha kaffebordet. Vi har båda litet dåligt morgonhumör så det fungerar bäst om vi går litet om varandra och inte pratar så mycket. I morgon får jag husera först och han sova ut, sen är vi båda redo för en ny dag. Men före det kommer kvällen, en kväll utan planer och krav. Trevlig fredagskväll till er alla!

2 kommentarer:

  1. Trevlig och lugn kväll, och lugn morgon också! Hälsningar från en mycket vindig ö ;-)
    Och god kvinnsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag skulle gärna vara där också! Hoppas ni inte blåser bort :) Glad kvinnodag till dig också, hoppas pojkarna uppvaktar dig i morgon!

      Radera